Presentem al·legacions contra el projecte executiu de l'aparcament sol·licitat per Mercadona al polígon del Sot dels Pradals

Les al·legacions al projecte executiu se sumen a les presentades al gener a l'atorgament de la llicència especial a Mercadona SA

La CUP Vic hem presentat al·legacions a l'aprovació inicial del projecte executiu per a la construcció d'un aparcament sol·licitat per Mercadona en un terreny del carrer de Santa Coloma de Farners, 4-6, al polígon del Sot dels Pradals. El projecte executiu, que ha estat en exposició pública fins aquesta setmana, es va aprovar inicialment al Ple del 5 de febrer, amb els vots favorables de l'equip de govern de Junts i Ara Vic, el PSC i l'extrema dreta; l'abstenció d'ERC i el vot en contra de la CUP i En Comú Podem.

Les al·legacions de la CUP Vic al projecte executiu se sumen a les ja presentades -i encara pendents de resolució- al mes de gener referents a l'atorgament de la llicència especial a Mercadona. De nou, les al·legacions demanen que el projecte no se sotmeti a aprovació definitiva, fonamentant-ho a partir de les directrius i determinacions del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Vic i l'Estratègia de mobilitat sostenible als polígons d'activitat econòmica de Gurb i Vic, que no detecten la necessitat de més aparcament en aquest àmbit i l'arriben a contraindicar. A més, en cas de no estimació de la retirada del projecte, les al·legacions de la CUP també demanen que no es destini cap espai d'aquest aparcament públic a elements propis de l'activitat privada de Mercadona, com serien els carrets de la compra, i que la solució per a l'arbrat compleixi amb el que estableix el Pla Director del Verd Urbà de Vic, entre d'altres.

Des de la CUP volem remarcar que el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de la ciutat és l'eina per planificar tota la mobilitat a la ciutat, també la que es fa en vehicle privat. A tall d'exemple, una de les actuacions que proposa el PMUS és la "3.10 Completar la circumval·lació sud de Vic". Per tant, queden desmentides les paraules del regidor de Mobilitat, Guillem Membrives (Junts), al Ple del 2 d'abril, segons el qual "el PMUS no té la competència de projectar nous vials" com el del Puig dels Jueus com a justificació -fal·laç- de la seva absència. Esperem que, en aquesta ocasió, l'equip de govern no torni a contradir el que els propis plans aprovats per l'Ajuntament diuen. L'aprovació definitiva, en cas de desestimació de l'al·legació principal, s'haurà de debatre i votar en un Ple de l'Ajuntament.

El text de les al·legacions presentades es pot llegir aquí.