Fem propostes de millora a la prestació dels serveis de verd urbà i de neteja viària i en qüestionem la gestió indirecta

La CUP Vic hem presentat escrits d'al·legacions a les propostes de prestació dels serveis de verd urbà i de neteja viària de l'equip de govern, que es van aprovar inicialment al Ple del 29 de juliol, amb el vot en contra de la CUP Vic. Malauradament, la documentació dels expedients no està penjada en obert a la web de l'Ajuntament i cal dirigir-se a les dependències d'Urbanisme de l'Ajuntament per consultar-la.

Una al·legació comuna a les dues propostes de prestació de serveis és la demanda que fem per tal que la decisió sobre la forma de gestió d'aquests serveis es basi en un estudi profund i comparatiu entre els diversos models (on es tingui en compte l'opció de la gestió directa), ja que en els dos casos la justificació per dur a terme la totalitat del servei (en el cas de la neteja viària) o una bona part (en el cas del verd urbà) de forma indirecta es justifica, a les memòries justificatives corresponents, de forma força superficial.

Per al cas concret de la prestació del servei de verd urbà, destaquem les al·legacions presentades en relació a la superfície que s'assigna a cada tipus de gestió (directa o indirecta), la qual no segueix en molt bona part els criteris que el propi informe estableix (gairebé un terç de la superfície assignada a gestió indirecta contravé els criteris de la pròpia memòria justificativa). A banda d'aquest fet, demanem que el que realment regeixi l'assignació, si aquesta es fa en funció de la freqüència de manteniment necessària de cada espai verd, sigui la proposta de freqüències de manteniment formulada pel Pla Director del Verd Urbà de l'Ajuntament. Contràriament, la prestació aprovada inicialment preveu un "manteniment alt" a espais com els boscos del Puig dels Jueus i de Comamala (que clarament, i també segons el PDVU, necessiten una baixa freqüència de manteniment), i com a conseqüència la superfície per a la qual s'assigna la gestió indirecta es veu molt incrementada. En conjunt, caldria tenir molt més present l'aposta que s'havia fet i caldria seguir estenent pel manteniment diferenciat i la renaturalització de prats.

En referència a la prestació del servei de neteja viària, destaquem la petició perquè es revisi la proposta de sectorització de la ciutat en relació a la intensitat de la neteja dels carrers, ja que veiem que no acaba de ser coherent amb els criteris que la pròpia memòria planteja i en sortirien perjudicades zones com els Habitatges Montseny o bona part del barri d'Osona; o que realment l'horari es basi en l'eficiència del servei de neteja i no pas "promoure la visibilitat del servei" com la pròpia memòria exposa que interessa a l'equip de govern. Volem que la ciutat es mantingui neta, no que augmenti la percepció que s'està netejant.

Per últim, i entre d'altres qüestions no tan rellevants, en ambdues prestacions de serveis hem demanat expressament que se n'exclogui el nou aparcament del c. Santa Coloma de Farners, en el qual segons la llicència atorgada a Mercadona SA per l'alcalde és la cadena de supermercats qui s'ha de fer càrrec de la neteja i jardineria de l'espai; i també hem demanat que quedin clares les responsabilitats de cadascun dels serveis pel que fa a la gestió dels espais fluvials del Mèder i el Gurri.

Podeu llegir les al·legacions presentades a la prestació del servei de verd urbà aquí, i les presentades a la prestació del servei de neteja viària, aquí.