Vic, present a l’Assemblea Nacional de la CUP

L’Assemblea Nacional de la CUP que es va celebrar ahir al teatre Bartrina de Reus va comptar amb la participació d’una dotzena de militants de la CUP de Vic, així com de diversos membres d’altres assemblees locals de la Territorial de l’Alt Ter: Seva, Calldetenes, Manlleu, Ripoll i Sant Joan de les Abadesses.

Amb l’aprovació de la ponència estratègica “Un pas endavant”, la CUP reforça l’estructura organitzativa potenciant sobretot el Secretaria Nacional i les assemblees territorials. Així mateix, el text dota l’organització de mecanismes per a la creació d’un discurs nacional que ha de fer possible estendre l’Unitat Popular arreu dels Països Catalans i en tots els àmbits. En aquest sentit, es va aprovar la creació de diferents comissions de treball que han de bastir un programa nacional que permeti articular l’Unitat Popular, entesa com l’aliança de diferents sectors que treballen per la transformació social i la construcció nacional dels Països Catalans.

L’Assemblea, amb prop de 500 participants, també va decidir la creació d’una comissió de lluita institucional que analitzarà les condicions i la viabilitat d’una possible participació en comtesses electorals supramunicipals. La propera assemblea, que s’ha de fer a principis de 2013 haurà de debatre les conclusions d’aquesta comissió i prendre una decisió sobre aquest tema.