Què ha fet la CUP amb els sous dels seus regidors?

A l’assemblea del 2 d’octubre del 2007, la CUP de Vic va marcar les seves línies estratègiques, que seguiria durant els quatre anys.

Què ha fet la CUP amb els sous dels seus regidors?

En aquesta mateixa assemblea, es va prendre la decisió de com anirien destinats els diners dels sous dels regidors, per tal de tornar part dels ingressos que rep la CUP de l’ajuntament a les entitats de la ciutat.

Una part s’ha destinat a les associacions de veïns per tal de promocionar les festes i la dinàmica dels barris. Els barris que han rebut l'ajuda de la CUP són: el barri del Remei, el carrer de Gurb, l’Horta Vermella, la Calla, Santa Anna, el Sucre, el carrer de la Riera. També ha donat suport a les festes de la Guixa.

Una altra part s’ha destinat a campanyes concretes que han portat a terme diferents entitats o associacions: Osona Contra el Càncer amb la campanya “Estima la mama” (2007), la llar juvenil per tal de poder comprar bicicletes (2008), la campanya del Remei “posem la senyera al balcó” (2008), la consulta popular del 13 D (2009) i el lipdub per la independència (2010).

En darrer lloc, també s’ha promocionat i donat suport a la cultura popular d’arrel tradicional: la promoció de la figura de l’Oncle Buscall per fer reviure el tió a les escoles (des del Nadal del 2007), l'impuls de les jornades de cultura popular (2007, 2008, 2009), el carnestoltes del Remei (2008, 2009, 2010 i 2011), el cicle de xerrades literàries (2008-2009: Mercè Rodoreda, Joan Amades, Maria Àngels Anglada, Antoni Pous, Lluís Solà i Joan Amades), la celebració de l’Any Amades (2009) i el d’en Xesco Boix (2009), la col·laboració en la Marxa dels Vigatans del 10 de setembre (2009 – 2010) i el suport als gegants del carrer de la Riera (2010).

Què farà la CUP els pròxims quatre anys?

Els propers quatre anys, el que farà la CUP serà presentar el projecte “Millorem Vic”, com han portat a terme altres CUPs del territori català.

La CUP invertirà part dels ingressos rebuts de l’ajuntament a projectes que tinguin per objectiu contribuir a la millora de Vic. A principis d’any sortiran les bases i l’import del premi. Les entitats de la ciutat podran presentar els seus projectes i el 23 d’abril es donarà l’ajut econòmic a l’entitat que hagi guanyat aquell any.

Aquesta és la manera de redistribuir part dels ingressos fent que la gent s’impliqui en la dinamització dels barris i la recuperació de l’espai públic.

A banda d’aquest suport econòmic, la CUP continuarà implicant-se als barris i promocionant-los perquè són els verdaders motors vertebradors i cohesionadors de la ciutat.

La CUP és un projecte obert i participatiu. No vol cap privilegi ni pretén enriquir-se a costa de qui li fa confiança. Per aquest motiu, continuarà denunciant els sous abusis de l’equip de govern i els seus càrrecs de confiança.

En l’actualitat, un regidor de l’equip de govern cobra 2.500€ mensuals per una dedicació del 50% (menys el 5% que s’han abaixat per la crisi). La CUP pensa, i ho ha estat dient durant tots aquests anys, que un regidor que dedica el seu temps laboral a l’ajuntament ha de cobrar un sou digne i equiparable a un treballador ben pagat, tenint en compte les responsabilitats que té. Per aquest motiu, en cas que treballi el 100% de la jornada, el sou màxim hauria de ser retribuït amb 2.000€ mensuals i no pas 5000€ com és el cas actual.

Fem pinya per Vic!

Llegir el programa de la CUP de Vic: http://vic.cup.cat/sites/vic.cup.cat/files/Programa%20electoral.pdf