Mocions de la CUP al ple del dilluns 3 de desembre


En el ple que s'ha de celebrar el dilluns 3 de desembre s'han de discutir tres mocions que ha presentat la Candidatura d'Unitat Popular. Les mocions fan referència a la situació insostenible dels serveis de Rodalies i Regionals de Renfe , a la creació d'una comissó d'estudi sobre la circulació de bicicletes a la ciutat i de suport a l'Oriol Martinez , multat per assistir a una manifestació de suport a l'estudiant de la UVic, Núria Pórtulas.



Podeu descarregar-les a l'apartat 'mocions' o bé llegir-les a 'llegir-ho tot...'





MOCIÓ DE LA
CANDIDATURA D’UNITAT
POPULAR (CUP) SOBRE LA



SITUACIÓ INSOSTENIBLE DE RENFE





 







La situació de les connexions ferroviàries de la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà-La Tor
de Querol està dificultant el dia a dia de la vida de moltes vigatanes i
vigatans. Les persones que s'han de desplaçar a diari fora del municipi per
treballadar i estudiar, i el conjunt de la ciutadania de Vic, no podem restar
ni un minut més en silenci davant la situació de precarietat, marginació i
desatenció en la què ens trobem.







El motiu principal d’aquesta situació
és la manca històrica d’inversions en aquest servei públic per part del Govern
espanyol. Ens hauríem de remuntar a més d’una dècada, per trobar-hi
responsables, els diferents governs d’aquesta època i els diferents partits
polítics que els han donat suport: PP, PSOE (partits que han governat), CIU,
ERC i ICV (partits catalans que els han donat suport).







Al llarg de l’últim any i per causa del gran nombre de talls de
circulació, que ha patit la línia que uneix la Tor de Querol amb Barcelona, les
usuàries i els usuaris diaris d’aquesta línia hem perdut un nombre incalculable
d’hores en els nostres desplaçaments. Entre els motius de les avaries n'hi
trobem de molt diversos, però no se'ns escapa que les obres del TAV en són un
dels principals. Tenint una xarxa de rodalies tant
precària com tenim, amb la manca d'inversions històriques, a qui beneficiarà el
nou TAV si s'endurà la major part d'inversions en infraestructures a Catalunya?







En cap moment RENFE no ha estat a l’alçada a l’hora d’oferir
alternatives en els trams afectats, ni a l’hora d’informar degudament els
viatgers. Situació que ha portat tot sovint a un tracte menyspreant i insultant
de l’escàs personal de RENFE cap als viatgers.







Tant les autoritats competents dins RENFE, com els responsables
polítics governamentals, amb la Ministra de Foment
espanyola, Magdalena Alvarez, i el President del Govern espanyol, José Luis
Rodríguez Zapatero, han mostrat una actitud i un discurs de menyspreu envers
les afectades i els afectats i envers el conjunt del país. En tot moment han
defugit les responsabilitats i, lluny de dimitir i posar-hi remei, se'ns han
adreçat amb mentides i falses promeses.







RENFE ha demostrat al llarg dels darrers mesos una incapacitat
manifesta per fer estudis tècnics seriosos per tal d’actuar amb una mínima
previsió.







Una voluntat nul·la per part del govern espanyol i de RENFE de
prioritzar unes garanties mínimes a Rodalies i Regionals per sobre la
finalització de les obres del TAV. Cursa que en les últimes setmanes es mostra
descaradament electoralista, fent passar els interessos estratègics del PSOE
per davant de les necessitats de les persones que necessitem el transport
públic per els nostres desplaçaments habituals.







Les obres del Tren d’Alta Velocitat
però, han agreujat una situació que ja era dolenta (amb retards cada vegada que
plou, supressió de trens sense previ avís, no renovació de combois, manca
d’informació quan hi ha hagut incidències, etc.). Les inversions de RENFE a
Catalunya, els darrers anys, s’han centrat en l’Alta Velocitat, apostant per un
model ferroviari socioambientalment insostenible i dirigit a una classe
d’usuari molt inferior en nombre en comparació al servei de Rodalies que
diàriament fan servir milers de persones a la nostra comarca i rodalies.







La gestió de l’avaria provocada per
les obres del TAV ha estat lenta i dolenta. Les carreteres s’han col·lapsat
perquè al trànsit habitual (ja prou intens en dies normals) s’hi ha afegit el
de les persones que, essent usuàries habituals de RENFE, han optat pel
transport privat.







Ningú es
fa responsable del que està passant. La preparació cap a la privatització dels
serveis ferroviaris fa que actualment operin dues empreses RENFE operadora i
ADIF. L’una i l'altra es van passant les responsabilitats sense que ningú
l'acabi assumint. Actualment entra en joc un tercer “responsable”, l’empresa
OHL, contractada pel ministeri de Foment per a l’execució d’una part de les
obres del TAV. Les dues empreses públiques (RENFE i ADIF) depenen de Foment i
OHL va ser contractada pel mateix ministeri. La responsabilitat, doncs recau
als responsables polítics d’aquest Ministeri.









Per tots els motius exposats, el Ple de l'Ajuntament de Vic, reunit el dia
3 de desembre de 2007,





 







ACORDA






  1. Demanar la dimissió immediata (o cessament en
    cas que aquesta no es produeixi) de la ministra de Foment.









  1. Demanar el traspàs de les infraestructures i del
    servei de Rodalies i Regionals a la Generalitat, després d’haver rebut
    les partides pressupostàries necessàries per fer front a la manca
    d’inversions que ha patit RENFE i ADIF a Catalunya.









  1. Demanar
    l'adeqüació de l'estació de trens de Vic a la climatologia de la Plana de Vic per
    tal de proporcionar un millor servei a les seves usuàries i usuaris.









  1. Reclamar
    l’ampliació del servei de Rodalies i la doble via fins a Ripoll amb la
    màxima urgència.






Vic,
27 de novembre de 2007



 



 



 






MOCIÓ
PER FORMAR UNA COMISSIÓ CÍVICA DE LA BICICLETA



 



 





Com ja vam expressar en el ple passat, creiem
que l’ordenança municipal de circulació de vehicles i vianants és inadequada a
la ciutat de Vic. Veient que alguns dels grups municipals no van veure la importància
dels arguments que vam presentar i que la moció no va ser aprovada, ens vam
adreçar a la Coordinadora Catalana d’Usuraris de la Bicicleta (CCUB) Annex
1: 12 iniciatives que cal que tingueu presents abans de començar la vostra
política a favor de l’ús de la bicicleta o de donar-li un nou estímul.
Després de l’assessorament que vam rebre i prenent l’exemple de Barcelona,
ciutat que des de l’ajuntament de Vic es pren de model per crear i aplicar
algunes de les ordenances que tenim a la ciutat, creiem convenient, en aquest
cas, també prendre’n exemple, i replantejar-la en el punt de les Bicicletes:







Ordenança municipal de
circulació de vehicles i vianants.





TÍTOL PRIMER: COMPORTAMENTS A LA VIA PÚBLICA







CAPÍTOL II: VIANANTS





Article 12: carrers residencials.





12.3. Les bicicletes que hi circulin tenen preferència sobre la resta
de vehicles, però no sobre els vianants.







CAPÍTOL III: BICICLETES





Article 13: normes generals.





13.1. Les bicicletes, tricicles i similars, podran circular per les
calçades o pels carrils o espais reservats a aquesta finalitat i degudament
senyalitzats. S’exceptuen d’aquesta norma els ciclomotors o ciclistes amb motor
incorporat.





13.2. Fora de limitacions específiques, el límit màxim de velocitat
permès serà de 20 Km/h. Quan circulin per la calçada, ho faran el més a prop
possible de la vorera, senyalitzaran les maniobres i respectaran en tot moment
les normes de circulació com qualsevol altre vehicle.





13.3. En resta prohibida la circulació per les voreres o per calçades
en sentit contrari al previst. A les illes de vianants s’estarà al que disposa
l’article 12.3. d’aquesta Ordenança.





















 





Per tots aquests motius, el ple de l'Ajuntament de Vic reunit en sessió
plenària el dia 3 de desembre de 2007.











ACORDA




  1. Que
    l’ajuntament creï un grup de treball (amb regidors municipals i usuaris de
    la bicicleta) per tal de comentar, discutir i acordar uns nous articles
    dins l’ordenança municipal de circulació de vehicles i vianants, que
    s’adeqüi a la realitat de la nostra ciutat. Amb l’assessorament de la Coordinadora Catalana d’Usuaris de
    la Bicicleta.






  1. Que aquesta
    comissió faci un seguiment de l’aplicació de l’ordenança municipal de
    circulació de vehicles i vianants mentre s’estigui redactant els nous
    punts.






  1. Que aquesta
    comissió es constitueixi pel gener del 2008 i que pel juny del 2008 portin
    la nova proposta d’ordenança municipal de circulació de vehicles i
    vianants al ple.









 





Vic, 27
de novembre de 2007



 



 



MOCIÓ SOBRE L’ACTUACIÓ INJUSTIFICADA DELS MOSSOS D’ESQUADRA ARRAN D’UNA
MANIFESTACIÓ A VIC







El passat 31 de maig del 2007 el grup de suport a la Núria Pòrtulas va
organitzar una manifestació per denunciar el cas de detenció i empresonament
d’aquesta noia sota l’acusació de pertinència a banda armada sense cap tipus de
prova (ara mateix està lliure, sota fiança i pendent de judici).




La manifestació la formaven més de un centenar
de persones que hi assistien en representació de diferents col·lectius i a títol
individual, no com afirma el procés d'instrucció, el qual diu que estava
organitzada pel Casal Independentista Manel Viusà.






Va ser una manifestació sense incidents ni cap
identificació per part dels Mossos d'Esquadra ni de la Guàrdia Urbana, la qual
estava assabentada de la manifestació perquè va tallar el trànsit com fa de
costum en les manifestacions organitzades a la ciutat de Vic.





No entenem com és que el dia 17 de setembre del
2007 es va obrir un expedient sancionador a Oriol Martínez i Pujol, quan la
manifestació esmentada va transcórrer el 31 de maig del 2007, és a dir, quatre
mesos i escaig després.





Tampoc entenem com es va sancionar una sola
persona del centenar llarg de participants a la manifestació, tenint en compte
que, com ja hem esmentat, en l’estona que va durar la manifestació ni els
Mossos d’Esquadra ni la Guàrdia Urbana no van fer cap identificació dels
manifestants.





No entenem tampoc per què se l’acusa de portar
una pancarta quan no és cert.





(Annex 1:
Acord d’Inici, expedient sancionador número SAJ-36/2007)





Per tots aquests motius, el
ple de l'Ajuntament de Vic reunit en sessió plenària el dia 3 de desembre de
2007.





Aprova:






  1. Donar suport a l’Oriol Martínez i
    Pujol per les falses acusacions que ha rebut relacionades amb la
    manifestació del 31 de maig del 2007.





  2. Que l’Ajuntament demani a la Direcció
    General de la Policia de Catalunya que desautoritzi aquesta falsa
    acusació.









Vic, 27 de novembre de 2007