Marc Barnolas serà el nou regidor de la CUP a l’Ajuntament de Vic

Ahir al vespre es va presentar en roda de premsa el que serà el nou regidor de la CUP a l’Ajuntament de Vic en substitució de Georgina Rieradevall, que deixa el càrrec de regidora per fer de diputada al Parlament de Catalunya. Cal recordar que, tot i que legalment els dos càrrecs són compatibles, el codi ètic de la formació d’esquerres i independentista no permet que una mateixa persona ocupi dos càrrecs institucionals.

El nou regidor de Vic serà en Marc Barnolas i Vilamala, de 25 anys, veí del barri del Remei, és Tecnic Cuperior en Integració social, està a punt d’acabar el Grau d’Educació Social a la Uvic i treballa de monitor de menjador a l’escola Guillem de Mont-rodon de Vic.

Barnolas fa 6 anys que milita a la CUP, però des dels 16 anys que s’ha estat implicat en diferents organitzacions i lluites socials a la ciutat i la comarca: va començar la seva militància a l’organització juvenil Maulets, va formar part del Centre Social Autogestionat La Torratxa, i ha participat en diferents col·lectius com l’Assemblea pels Drets Socials d’Osona o la Plataforma pel Dret a l’Habitatge. De fet, va ser una de les tretze persones encausades i jutjades per intentar aturar un desnonament a Vic el més de febrer de 2011.

Com la resta de regidors de la CUP de Vic, Barnolas no cobrarà per exercir de regidor, i els diners que rebi en concepte d’indemnitzacions per assistència a plens i comissions informatives servirà per al manteniment de la CUP de Vic i per a diferents projectes socials.

En aquest enllaç podeu legir la presentació que va fer en la roda de premsa d'ahir.