Laia Jurado i Quim Soler participen a l'últim ple de la legislatura

Avui s'ha celebrat l'últim ple d'aquesta legislatura, que ha estat el primer contacte de la CUP de Vic formant part de l'ajuntament, amb la Laia Jurado i en Quim Soler com a regidors. Tal com ha dit Laia Jurado en el seu discurs, “Des de la CUP hem seguit una línia de treball pensant sempre amb la ciutat i el país. En aquest sentit hem fet propostes de les quals algunes se’ns han acceptat i altres no. Algunes s’han rebutjat amb arguments acceptables i altres amb sarcasme i pedanteria per part d’algun dels regidors de l’equip de govern.”

Però aquest ple també ha estat un ple de comiat. Alguns dels regidors de l'actual legislatura és segur que no continuaran durant la propera legislatura, entre ells el nostre company Quim Soler, qui ha explicat que aquesta decisió s'ha pres assembleàriament, ja que s'ha apostat per una renovació a les llistes de l'organització per a les pròximes eleccions.

Els representants de la CUP han explicat que una de les propostes de la qual estan més orgullosos i en la qual la CUP va ser determinant perquè l'equip de govern es replantegés la seva postura inicial ha estat la construcció de l'escola Vic Centre, que al principi tenia una altra ubicació, “una escola pública al centre de la ciutat que estava deserta”. També han remarcat que “hem estat determinants en la preservació de les adoberies perquè acabessin essent declarades bé cultural d'interès nacional i també en que la Guixa sigui tractada com a nucli únic i diferenciat.”

Alguns dels temes pendents per a la pròxima legislatura són l'habitatge i els pisos buits, o la participació ciutadana a l'ajuntament. Segons Laia Jurado, “Hem estat crítics amb les polítiques educatives (la creació de l’EBE) i en el tema de l’empadronament. Mostrant el nostre desacord en les propostes que van contra la cohesió social de Vic i que fomenten la crispació i l’enfrontament i la discriminació dels nostres ciutadans.”