La CUP proposa que els barris de Vic gestionin directament l'1% del total del pressupost municipal

La participació ciutadana ha de ser un eix fonamental sobre el qual ha de girar la política municipal de Vic. Tothom parla de la importància d'aquesta, però, a la pràctica, queda relegada a actes simbòlics i mers formalismes estèrils de resultats efectius. La CUP de Vic vol involucrar realment els ciutadans en la presa de decisions de la nostra ciutat.

Amb aquest objectiu la CUP Vic proposa els pressupostos participatius. Un 1% del pressupost municipal serà destinat a la gestió directa dels barris, que a través de les seves associacions de veïns, proposaran els projectes que creguin més adequats per dinamitzar el seu barri. L'ajuntament oferirà suport tècnic i supervisarà la qualitat d’aquests projectes elaborats i escollits democràticament per cada barri.

D’aquesta manera, i segons l’actual pressupost municipal, cada barri podrà gestionar uns 25.000 euros anuals, destinats als projectes que creguin més convenients. Així, es compleix un doble objectiu: involucrar i corresponsabilitzar la ciutadania en la política i la gestió dels recursos públics, i afavorir la interrelació entre els veïns del barri, millorant, en conseqüència, la cohesió social.

I la pregunta evident en temps de crisi: d’on es poden treure aquests recursos econòmics necessaris per a aquest projecte? Doncs, per exemple, si s'equiparen els sous abusius de l’equip de govern de l’ajuntament de Vic a la realitat laboral d’un treballador ben pagat, tindrem recursos suficients per cobrir aquestes despeses; tornant, d’aquesta manera, els recursos públics al destí que es mereixen, als seus ciutadans i barris, i no pas a la butxaca de qui ens gestiona la ciutat.

Fem pinya per Vic per recuperar l'espai públic!

Llegir programa electoral: http://vic.cup.cat/sites/vic.cup.cat/files/Programa%20electoral.pdf

Enllaç vídeo introductori participació: http://youtu.be/opFwWN31ez4