La CUP presenta la campanya de pressupostos participatius i el concurs de projectes Millorem Vic

Aquest migdia la CUP ha presentat en roda de premsa la campanya que ha preparat per a la redacció d’un reglament de pressupostos participatius, el concurs de projectes Millorem Vic i la promoció de la participació ciutadana al ple de l’Ajuntament de Vic.

Pel que fa als pressupostos, la regidora Georgina Rieradevall ha explicat que la CUP està organitzant reunions a tots els barris a través de les associacions de veïns i obertes a totes les persones interessades. En aquestes trobades es recolliran totes les aportacions rebudes de cara a presentar una proposta de funcionament dels pressupostos participatius que l’equip de govern de l’ajuntament conjuntament amb SI estan preparant. La CUP entén que perquè els pressupostos siguin participatius és necessari que el procés de planificació també ho sigui i per això vol escoltar prèviament les opinions i les propostes de tots els vigatans que vulguin participar en aquest projecte; les conclusions de totes aquestes trobades seran defensades per la CUP en el moment que l’equip de govern presenti a seva proposta en aquest àmbit. Les reunions seran a tots els barris de la ciutat i el calendari es pot trobar a la pàgina web de la CUP (vic.cup.cat). Fins a la data, s’han fet reunions a la Serra-de-Senferm i a la Plaça Moragues, i les properes previstes són al barri de l’Horta Vermella i a La Guixa els dies 3 i 7 de maig respectivament (pàgina de la campanya).

D’altra banda, Nil Puigivila ha presentat el concurs de projectes Millorem Vic que la CUP posa en marxa aquest any. Amb aquest certamen, la CUP vol cedir una part de les retribucions que rep per la seva participació a l’Ajuntament a les entitats de la ciutat, per facilitar que puguin desenvolupar projectes concrets que tinguin un impacte positiu en la millora de Vic i fomentin la cohesió social. La primera edició d’aquest concurs està oberta a la participació de totes les entitats de Vic que tinguin un projecte que fomenti la lluita contra l’exclusió social. L’entitat o entitats participants optaran a obtenir un finançament subvecionat de 1.500 € per dur a terme el projecte guanyador, que serà escollit per un jurat compost pels dos regidors de la CUP i cinc persones vinculades a l’àmbit del treball social. Les bases del concurs també es poden trobar a la pàgina web de la CUP (clica aquí).

Per acabar, Quim Soler ha explicat que el procés de redacció del Reglament Orgànic Municipal, que havia de redactar una comissió formada per tots els grups municipals presents a l’Ajuntament de Vic, està en un punt mort ja que no hi ha acord en els punts que fan referència a la participació ciutadana, i especialment en la negativa de l’equip de govern a permetre la intervenció d’entitats i persones individuals al ple de l’ajuntament. La CUP vol animar a totes les associacions, entitats i persones individuals que tinguin preguntes o propostes per fer a presentar-les a l’Ajuntament en forma de moció o pregunta i, en el cas que no siguin ateses, el partit independentista es compromet a vehicular-les. Per això també es penjarà a la web un esquema bàsic de com s’ha de redactar una moció.

Enllaç al vídeo de la roda de premsa: http://www.youtube.com/watch?v=n9WkQ5GCJ54