La CUP, present al debat de partits sobre la reforma laboral

El debat que es va dur a terme aquest divendres al vespre a Can Pau Raba va comptar amb la participació de Ramon Ripoll com a representant de la CUP.

La campanya unitària “Osona 29M” havia convidat tots els partits parlamentaris i la CUP a debatre sobra la reforma laboral i la necessitat de fer la vaga del proper dijous. Tots els partits van acceptar la invitació excepte la federació CiU, que va declinar participar a l’acte. Els convidats van ser Montserrat Capdevila (PSC), Pedro Chumillas (PP), Laura Massana (ICV-EUiA), Josep Ginesta (ERC), Jordi Brillas (SI) i Ramon Ripoll (CUP).

Tots els participants excepte el representant del PP van coincidir en el pas enrere que representa aquesta reforma en el reconeixement dels drets de la classe treballadora, ja que la seva finalitat principal no és la de crear llocs de treball, sinó afavorir i abaratir els acomiadaments i augmentar les possibilitat de no acollir-se a la negociació col·lectiva per part de les empreses.

També va ser present al debat el tema de l’espoli fiscal que pateixen els Països Catalans i que en el cas de Catalunya significa una pèrdua d’una 19.000 milions d’€ anuals. Tot i així, el representant de la CUP va remarcar que la independència serà un pas endavant, però no forçosament la solució a les desigualtats socials si no va acompanyada d’un canvi en les maneres de fer la política que tinguin més en compte les classes populars i no només els interessos de les classes dirigents; en aquest sentit, va fer referència a la paradoxa que els diputats (entre els ponents, els representants de PSC, PP i ICV ho són), en el cas que facin vaga, no se’ls descomptarà la part proporcional del sou com sí que es farà a la resta de treballadors que facin vaga.

Ripoll va tancar la seva participació al debat fent una crida a tots els assistents a fer vaga i participar en les mobilitzacions del proper dijous 29 de març.