Crònica del ple d'octubre: Govern de Vic insolidari amb les Illes

En aquest ple del mes d'octubre, la CUP, juntament amb SI, presentàvem una moció de suport a l'educació, del model lingüístic integrador a les Illes Balears i de suport als docents en vaga indefinida contra la TIL. Tot i el suport de paraula manifestat pels diferents grups municipals, s'ha votat en contra del punt més important, tant per la seva significació solidària, doncs era molt important el gest de l'Ajuntament per la unitat de la llengua i una mostra de solidaritat real, com per la necessitat dels docents d'ampliar la caixa de resistència després d'un mes de vaga indefinida.

En el vuitè punt de la moció, es demanava fer una aportació de 2,000€ a la caixa de resistència dels docents en vaga indefinida. Sabíem de la intenció d'ERC de modificar aquest punt, i enlloc que fos l'Ajuntament qui aportés els diners, que fossin els grups municipals voluntàriament qui donessin la meitat de l'assignació mensual per l'assistència als plens, i durant la presentació de la moció, vam demanar que la proposta de modificació d'ERC fos inclosa a la petició com una adhesió, que es sumessin als 2,000€ inicials les aportacions voluntàries dels grups polítics.

Doncs la sorpresa, o poder no tanta sorpresa, va ser la negativa d'ERC d'adherir el seu punt a la moció i demanar que el punt vuitè fos substituït, cosa que va ser aprovada pels mateixos regidors , CiU i els feixistes de PxC, deixant així la moció com un fet merament simbòlic i a la discreció dels partits fer aportacions solidàries. Aquesta és la veritable cara de CiU i ERC, de cara a la galeria son els més catalanistes i els que més es preocupen per la cultura i la llengua, però a l'hora de la veritat, no fan res per demostrar-ho i el seu discurs es queda buit de contingut i de fets.

Finalment, es va aprovar la moció modificada per unanimitat, però com diem, escapçada i diluïda.

Es tant lamentable com voler aprovar una modificació de crèdit dels pressupostos, amb una partida per una fundació privada de l'Abadia de Montserrat de 6,000€!!!, amb l'excusa de la catalanitat i la icona que representa el monestir, quant de recursos i diners no es pot dir que vagi faltada l'església catòlica. Tenim diners per l'església, però no en tenim per ser solidaris amb els mestres que defensen la unitat de la llengua i es juguen el seu sou i el seu lloc de treball per defensar un model lingüístic integrador en català.

També es va aprovar una moció presentada d'urgència per CiU donant suport a la possible candidatura per als Jocs Olímpics d'hivern a Barcelona-Pirineus el 2022, amb l'excusa que és una oportunitat històrica per la vertebració del territori i per poder desdoblar la via fèrria fins a Ripoll i que aquesta infraestructura és molt important per la ciutat i la comarca, a apart de totes les bondats que aportarien uns JJ.OO.

La CUP ja vam respondre que votaríem en contra, perquè entre altres raons, darrera aquesta candidatura, com d'altres, pot haver-hi una voluntat d'afavorir mans privades i vendre ciutats aparador. Creiem que aquesta candidatura, com diuen els companys de la CUP-Barcelona, menysté les necessitats veïnals, i no creiem que a cop d'esdeveniment sigui la manera de transformar les nostres viles i ciutats, a part que tampoc se'ns especifica quin model urbanístic representaria aquesta candidatura, ni les agressions ambientals que comportarien tot de nous equipaments pensats només pel turisme, a part de considerar que es una despesa extraordinària, desmesurada i incomprensible als ulls de qui pateix i l'estat del benestar no empara. I com esquerra independentista tenim un molt mal record del que van significar els JJ.OO del 92 a Barcelona en matèria de repressió, tortures, imposant la “pau olímpica” a força de detencions, empresonaments i vulneracions de drets.

Finalment la moció es va aprovar amb els vots a favor de l'equip de govern (CiU i ERC) i el suport dels feixistes (PxC).

En l'apartat de precs i preguntes, vam demanar que ens informessin de com pensaven posar en marxa les mesures proposades en la moció aprovada el mes passat contra la llei de l'avortament, concretament els punts 4, 5 i 6, sense una resposta immediata de l'equip de govern, sinó que se'ns vol contestar per escrit. Esperarem la resposta i després veurem quines son les passes a seguir.

Vam recordar a l'equip de govern que en el ple del mes de març passat ja vam fer un prec explicant que hi havia unes cues interminables al registre civil i que el tracte que rebien moltes persones no era el que correspondria a un servei públic, i després de comprovar que les cues continuen, demanàvem quines accions s'havien portat a terme des de l'Ajuntament per pal·liar aquest problema i la resposta de l'alcalde es que no s'ha fet cap acció, ni pregunta, doncs el registre civil és competència de Madrid, tot i que mirarà de fer alguna gestió, és a dir, que molts dels precs que es fan al ple queden en paper mullat, i hem d'estar amatents i vigilants perquè les nostres propostes siguin tingudes en compte i portades a terme en el cas de ser aprovades.

També vam demanar una rebaixa de les tarifes individuals de les piscines municipals, ja que per ser municipals, son de les més cares de la comarca. Vam quedar que ho parlaríem amb els responsables de les piscines en una propera reunió de l'IME (Institut Municipal d'Esports). I finalment, vam fer una pregunta sobre les beques menjador per assabentar-nos de si l'Ajuntament complementava les beques que atorga el Consell Comarcal als infants necessitats de Vic, quant aquestes superen l'import que ha assignat el Consell. La resposta de l'Ajuntament ha estat que ja s'està fent un seguiment dels nens amb problemes de nutrició, que actualment s'estan complementant beques menjador a 68 infants i que mensualment es reuneixen educadors, agents socials, etc.. per fer seguiment de la problemàtica.