8 de març: La CUP reivindica la lluita de la dona treballadora

Aquest matí, en el marc de la celebració del dia de la dona treballadora, membres de la CUP han posat banderes liles a les estàtues de la ciutat per tal de visibilitzar la lluita feminista.

Avui, 8 de març de 2012, les dones treballadores encara són discriminades, i ho són doblement, per dones i per treballadores. Després de molts anys pregonant l'igualtat de gènere, actualment les diferències salarials entre homes i dones que realitzen les mateixes tasques encara estan al voltant d'un 20% a favor dels homes, tot i que la majoria d'elles, quan arriben a casa, encara han de fer una segona jornada laboral, en aquest cas sense cap tipus de remuneració econòmica.

Amb l’excusa de la crisi la situació laboral de les dones, empitjora. Aquesta excusa està servint per a aplicar mesures que vulneren els drets i la dignitat com a dones treballadores. Empitjora i deteriora els col·lectius més vulnerables: dones joves, dones grans, immigrades… alhora que repercuteix negativament en la corresponsabilitat en les tasques de sosteniment de la vida, dins i fora de la llar. La crisi, creada pels mateixos que retallen els nostres drets, agreuja la qualitat de vida de les persones dependents, tornant a recaure en les dones exclusivament aquesta feina.

Aquest any es vol reconèixer especialment el paper de la dona pagesa, que té un paper fonamental en el manteniment de l'activitat agrícola d'arreu del món, tan en els països desenvolupats com en els que estan en vies de desenvolupament.

Per tal de fer visible la reivindicació del paper de la dona treballadora a la nostra societat, la CUP de Vic ha penjat una bandera lila a set estàtues de la ciutat: El Merma, l'Estudiant de Vic, l'Abat Oliva, el monument a Jaume Balmes, l'escultura “Immigrants”, el Carquinyoli i la Dona Pagesa. En aquesta darrera, a més de la bandera, se li ha fet l'ofrena d'un ram de flors vermelles, grogues i liles, per simbolitzar les senyeres catalana i feminista.

Podeu veure les fotos de tots els monuments a la següent pàgina: