Ple de Desembre: El caciquisme fa furor!

A l'Ajuntament de Vic passen els mesos i els anys i tot continua igual. Una manera de fer política pensada només per a benefici d'uns pocs i per a turment de la majoria. Es segueixen permetent els insults i les sortides de to del feixisme sense que l'alcalde hi digui res, és més, a sobre li riuen les gràcies, perquè en el fons també te por de la democràcia directa i participativa, i deu creure que vexant-nos ens fa mal. Doncs no! Ens fa més forts i ens carrega de raons per seguir fent política amb el poble i per a tots!

Comença el Ple amb un ball de cadires entre regidors i càrrecs de confiança, sense explicacions, que tot i ser demanades, no son contestades. Ens diuen que ens enviaran un escrit, doncs pobrets aquests de la Cup, que no entenem res de governar.

Aprovem la pròrroga de l'actual Pla Local de Polítiques de dones durant aquest proper any 2014, mentre es crea el nou Pla Comarcal per als propers anys. Demanen i remarquem que aquest Pla ha d'estar dotat econòmicament, que ha de ser participatiu amb tots els col·lectius de dones i que inclogui totes les mocions i resolucions aprovades sobre aquest tema, entre elles, la que fa referència a l'avortament com un dret i la presentada per TalComSom, sobre les lluites contra l'homofòbia. Demanem que aquest Pla contempli la formació i el coneixement de les diferents realitats a les escoles i centres formatius de joves. L'educació és l'eina principal per fer persones lliures.

Hem de tornar a recordar a l'equip de govern, que si vol el nostre vot, ha de ser transparent i ensenyar totes les cartes. No es poden demanar bonificacions de crèdit per a entitats de la ciutat sense ànim de lucre, però després no donar la informació de l'import bonificat. I no és la primera vegada que passa. Tot i això, votem a favor considerant que és en benefici de la ciutadania.

En el punt novè de l'ordre del dia, proposen vendre patrimoni de la Ciutat a entitats privades, concretament la Casa Moreta, situada al carrer Sant Miquel, al·legant que arreglar-la sortiria més car i que tenen possibles compradors.

Els hi fem veure que actualment vendre immobles vol dir malvendre, doncs el mercat immobiliari està pel terra, i que amb la necessitat d'espais i pisos socials que hi ha a Vic, aquesta venda és innecessària, a part de poc realista. L'alcalde ens contesta que els diners que es treguin de la venda aniran destinats íntegrament a construir el nou Alberg social de la Ciutat. Això fa canviar el nostre sentit del vot cap a l'abstenció, avisant que estarem amatents al tema perquè compleixi la seva paraula.

I de cop i volta ens trobem amb el caciquisme il·lustrat. Ens presenten un Pla de Mobilitat Urbana de més de 400 pàgines fet per la Diputació. Ens l'entreguen amb una setmana d'antelació, sense temps material d'estudiar-lo i poder fer esmenes. Sense que la ciutadania hagi participat en la seva creació i hagi aportat les seves idees i ens diuen que l'aprovem, que durant la tramitació ja tindrem temps d'esmenar-lo.

Un PMU fet a partir d'unes enquestes i estudis del 2006, ple de paraules maques, però buides de contingut, sense consens, sense una participació ciutadana real i vinculant, sense integració social, sense contemplar la nova realitat de la ciutat immersa en una crisis furibunda i fent unes projeccions de creixement que res tenen a veure amb la realitat.

I tenen la barra de demanar el nostre vot afirmatiu. El Pla s'aprova amb els nostres vots en contra, i tot i les crítiques de la resta d'oposició, aquests acaben donat els vist-i-plau en forma d'abstenció, per a mes glòria del regidor Josep Rafús. Vergonyós!

I arribem a les mocions. La CUP presentem, després de diverses reunions amb l'Associació Mileva, i des de el consens, amb ganes de sumar i fer propostes, tota una serie de mesures per mirar d'eradicar la violència de gènere a la nostra ciutat. Propostes gens esbiaixades, doncs es demana una la realització d'una campanya de sensibilització a les escoles i instituts, una campanya informativa i una priorització de les víctimes des del departament d'Afers Socials.

La resposta del consistori és indignant. Per tallar-se i no treure sang. Ens diuen que no coneixem la realitat de Vic, com si a Vic no existís la violència de gènere. Ens diuen que menyspreem els tècnics de l'ajuntament, quant el que fem son propostes per millorar l'atenció cap a les dones maltractades i volem que no hi hagin més, de víctimes,  a partir de l'educació i el respecte. Que si parlem en nom de l'Associació Mileva i ens l'hem apropiat, com si col·laborar amb entitats i associacions de la ciutat fos pecat. De la dreta rància i caciquil de CIU no ens estranya res, però que un partit d'esquerres com ERC digui aquestes animalades fa pensar que fa molt de temps que van perdre la “E” d'Esquerra pel camí, en una deriva conservadora per mantenir unes butaques que no es mereixen, traint l'esperit del seu partit, i de la ciutadania que els hi va donar confiança.

La pinça conservadora, juntament amb el feixisme, després de vomitar tot el seu odi cap a les classes populars, va votar en contra de la moció, i a sobre donant-nos lliçons de com fer política.

També es va aprovar una moció d'ICV sobre la pobresa energètica, on la Cup vam demanar que la Taula que es vol crear tingui representació dels moviments socials, principalment la PAH, com a referent de les lluites populars contra la pobresa i l'especulació.

Després del torn de precs i preguntes, on els regidors de torn van fugir d'estudi en tots els temes que els incomodaven, com els convenis Uvic-Israel, el retard en les respostes de les instàncies presentades per l'oposició i les pancartes que es pengen a la balconada de l'Ajuntament, on l'alcalde va dir que ell te la potestat i que sota el seu criteri les posa i les treu, va arribar la darrera cacicada del Ple.

La presidenta de l'Associació Mileva, després de sentir-se al·ludida al Ple durant la presentació de la moció contra la violència de gènere va voler intervenir per dir la seva opinió, però com que aquesta no agradava a l'alcalde, doncs defensava la postura de la CUP i la moció, va ser obligada a callar i sense que pogués expressar-se ni defensar-se, van finalitzar la sessió Plenària.

Com hem vingut dient, tot això és vergonyós, recorda a altres èpoques passades, i que crèiem superades. En aquesta ciutat la democràcia està sota mínims, i avui ha estat un dia nefast on hem pogut comprovar, que tot i que la societat evoluciona, hi han certes formes de fer política, “el ordeno y mando” que encara segueixen persistint a Vic.

Moció de la Cup: Clica aquí