Ple de juliol: Per la unitat antifeixista a l'ajuntament de Vic

El dilluns 1 de juliol tornem a tenir ple a l'ajuntament. Aquest mes presentem quatre de les vuit mocions que es discutiran. Dues les hem treballat especialment, la de la ILP per la renda garantida i la moció d'Unitat Contra el Feixisme i el Racisme contra les activitats xenòfobes de PxC. Hem decidit subscriure les mocions proposades per l'AMI de suport a la cadena humana de l'11S organitzada per l'ANC i de condemna dels crims del franquisme.

La moció de suport a la campanya de la ILP per la renda garantida, la presentem conjuntament amb ICV i PSC. Aquesta és una moció proposada pel grup promotor de la recollida de signatures per la ILP a la comara, una iniciativa que ha sorgit des de l'Assemblea pels Drets Socials d'Osona, entenem que la renda garantida és un dret que tenim i que hem de rehibindicar, i que fa possible la màxima de 'rescatem persones i no a bancs', injectem diner públic a la ciutadania i no a les grans fortunes.

La moció d'Unitat Contra el Feixisme i el Racisme de moment la presentem conjuntament amb ICV. És una moció que té una voluntat unitària, que s'ha treballat des de UCFR perquè tots els grups democràtics del ple uneixin esforços enfront del perill que representa el feixismes amb poder a l'ajuntament. En aquest cas concret, es vol aturar el servei discriminatòri que PxC està oferint des de dependències municipals i es proposa iniciar una campanya antirumors. Per a la CUP de Vic, la previsió de que aquesta moció rebi el suport de totes les forces democràtiques (si més no això entenem després de les negociacions d'aquesta última setmana), és una gran victòria pel treball en la unitat antifeixista que des de fa més d'un any estem demanant, al carrer i a l'ajuntament, cal recordar que la manifestació del 26 de maig de 1012 la CUP va ser l'única formació política de l'ajuntament que va convocar i que la proposat d'aïllar políticament a PxC també va ser rebutjada per tots els partits. Creiem que la feina que està fent UCFR a Vic és molt important, i el treball que s'ha fet per a poder tirar endavant aquesta moció de forma consensuada ha de rebre el suport de tots els grups democràtics de l'ajuntament.