MARC BARNOLAS REGIDOR DE LA CUP VIC, 1R PREMI SEBASTIÀ ÀLVAREZ PEL SEU TREBALL UNIVERSITARI SOBRE ESTEREOTIPS RACIALS I ISLAMOFÒBIA.

El passat Diumenge 17 de Novembre Marc Barnolas regidor de la CUP Vic va ser un dels guardonats amb el 1er. Premi Sebastià Àlvarez al millor treball de Final de Grau de la FETCH (Facultat d’Educació Traducció i Ciències Humanes de la UVIC). L’entrega del premi és va realitzar a la població osonenca de Roda de Ter en el marc de les jornades Miquel Martí i Pol, on també és feia entrega dels Premis Literaris. El Jurat format per la regidora d’Educació i Cultura de l’Ajuntament de Roda de Ter, diferents professors i mestres d’escoles rodenques, un catedràtic en pedagogia de la UB i una docent de la UVIC, va acordar per unanimitat atorgar ex-aequo el premi al vigatà Marc Barnolas pel Treball Final de Grau titulat “L’estereotip racial en els joves de 3er i 4rt d’ESO. Aproximació al seu nexe amb la islamofòbia en un grup d’estudiants de Vic” del qual el jurat en va destacar l’interès sociològic del tema, el rigor metodològic i la vinculació educativa amb l’etapa de l’Educació Secundària Obligatòria. L’altre guanyadora del 1r premi va ser Glòria Suriñach de Gombreny pel Treball Final de Grau amb el títol “English Grammar Games in Primary Education”, del qual el Jurat en va destacar tant l’aportació didàctica en relació a l’aprenentatge d’una segona llengua a l’etapa de primària com la qualitat de la redacció i escriptura en llengua anglesa.

El premi el va entregar la consellera d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Irene Rigau. Per aquest motiu quan les dues persones premiades van ser cridades dalt l’escenari, el regidor i educador social Marc Barnolas, va voler mostrar el seu compromís amb l’educació i la investigació social sortint a recollir el premi amb la samarreta de la marea groga “L’educació és futur”, en una clara mostra de crítica a les retallades en ensenyament i per la defensa de l’educació com a motor de la transformació social. Marc Barnolas és va mostrar molt feliç davant la premsa pel guardó aconseguit. En una petita entrevista va explicar breument el contingut del treball i va voler compartir el premi especialment amb la seva tutora, la seva família i totes les persones de la CUP. Des de la CUP Vic felicitem el nostre regidor i guardem vius en la nostra memòria el poeta Miquel Martí i Pol i el mestre Sebastianet (com era conegut el mestre rodenc Sebastià Àlvarez).