La CUP presenta una moció que reclama el dret a vot de tots els residents a Catalunya

La CUP ha presentat per al ple del proper dilluns una moció en la què reclama que es facin els passos necessaris per atorgar el dret de vot a totes les persones empadronades al municipis catalans.

La formació independentista i d'esquerres considera que totes les persones que viuen a casa nostra formen part de la mateixa societat i que, per tant, també han de tenir el dret de poder participar de la presa de decisions que afecten aquesta societat.

La moció s'empara en el Pacte Internacional dels Drets civils i polítics de les Nacions Unides, en vigor des del 1976, que estableix que tots els ciutadans gaudeixen del dret de participar dels assumptes públics, de votar i escollir en eleccions periòdiques realitzades per sufragi universal i de tenir accés a les funcions públiques del seu país.

Com que el dret de vot no el regulen els ens locals, el text de la CUP proposa que l'Ajuntament de Vic denunciï la situació actual, en què milers de ciutadans no poden participar de les eleccions pel fet de no tenir a nacionalitat espanyola, i que es reclami al nou parlament que sorgeixi de les eleccions del proper 25 de novembre la redacció d'una llei electoral que prevegi el dret de vot per a totes les persones empadronades als municipis catalans.

D'altra banda, la CUP també vol denunciar totes les traves que s'estan trobant els catalans residents a l'estranger a l'hora de poder participar a les eleccions del proper 25 per part dels diferents estaments diplomàtics espanyols, que els impedeixen exercir el seu dret a vot amb normalitat, amb la consegüent mancança democràtica que això representa.

Podeu consultar la moció clicant aquí.