La CUP escenifica el seu rebuig a la Pota Sud al Ple de Juny

Les diferents intervencions de la CUP al Ple de Juny, que va durar gairebé 5 hores, van  tornar a posar en evidencia l’equip de govern en diferents temes. Sobretot però en el cas del projecte de la Pota Sud de Vic, al qual la CUP vam titllar d’innecesària per a la ciutat i devastadora pel territori i veinatge de la Serra de Sanferm. L’ordre del dia no anava carregat de punts massa importants tret de la modificació de la zona d’aparcament taronja del Miramarges, un parell d’aprovacions definitives de cessions d’ús i una modificació destinada a pressupostar el sistema de control amb càmeres per a la pacificació del trànsit al nucli antic. En l’apartat de mocions, la CUP em vam presentar dues i vam proposar esmenes a dues més.. Una que es va aprovar amb els vots en contra de CiU contra la Llei General de Telecomunicacions i una que no es va aprovar pels vots en contra de CiU demanant al suport al Teti de Berga, víctima de la criminalització independentista del Partit Popular a qui la federació li va acabar fent el joc.

Pel que fa a la zona taronja del C/Miramarges davant la UVIC, la CUP vam oposar-nos altre vegada al funcionament d’aquesta i vam evidenciar que no som els únics crítics amb la mesura, visualitzant que la comunitat universitària i els botiguers no estàn contents amb la situació actual que tant assegura que es positiva el Regidor Serrat.. La modificació de les ordenançes fiscals per a bonificar els alumnes de la UVIC perquè hi puguin aparcar a més bon preu arriba tard i deixa de banda els treballadors dels establiments de la zona i les persones que van a buscar el tren i bus públics. Vam demanar la retirada de la zona taronja d’aparcament donat que ho entenem com un peatge als estudiants, com una dificultat afegida a aquells i aquelles que deixaven el cotxe allà per agafar el tren i el bus, i com una càrrega econòmica pels treballadors i treballadores dels comerços del carrer.

Referent a les cessions d’ús vam ser crítics amb la cessió per 20 anys al Projecte Teknos que es durà a terme a l’espai municipal de La Farinera, doncs entenem que es comprometre unes instal·lacions municipals per molts anys just abans de les eleccions municiapls i que aquest regal de l’Ajuntament a la Fundació Universitària Balmes no repercutirà en una rebaixa de la matrícula pels estudiants.

Vam votar en contra de la modificació de crèdit per pressupostar el control social que es vol portar a terme al casc antic, controlant no només quins cotxes circulen sinó també gravant la vida de la població vigatana. Aquest punt va fer trontollar l’equip de govern que va votar dividit i va escenificar la feblesa d’aquest per a governar la ciutat. La CUP vam ser crítics donat que no s’han esbrinat seriosament altres formes per a regular la pacificació del trànsit que no passin per la instal·lació de càmeres. Tanmateix, això no vol dir que ens neguem a explorar la pacificació del trànsit però si que ens oposem al control social municipal.

A l’apartat de les mocions un cop més va quedar tothom en evidència. A la moció que demanava el suport al Teti de Berga vam veure com no s’aprovava i es donava peu a acceptar la criminalització de l’independentisme que intenta fer el PP a partir de fets com aquest. La moció contra la Llei General de Telecomunicacions que lògicament afecta als terrats dels veïns i veïnes de Vic és va aprovar, tot una victòria popular enfront dels grans oligopolis energètics. Ara l’Ajuntament haurà d’activar les mesures de la moció per garantir la salut de les persones i fer prevaldre l’autonomia municipal en aquest àmbit. Vam presentar dues esmenes que no s'ens van acceptar, però les mocions de prohibir el pas de vehicles pesants a Vic i contractar pròximament energia verda a les instal·lacions municipals és van aprovar. La primera esmena feia referència a donar per tancada la Pota Sud de Vic vista la imminent prohibició de Camions pel nucli urbà, per innecesària i devastadora. La segona feia referència a realitzar un sistema d'avaluació d'ofertes abans de contractar energia verda al mateix temps que posavèm en evidència que això avui en dia ja és podia fer amb experiències cooperativistes reixides com Somenergia (www.somenegia.coop).

Finalment, a l’apartat de precs i preguntes un cop més la CUP vam demostrar ser un agent actiu en defensa dels interessos ciutadans. Vam fer un prec perquè en breu es torni a posar en marxa el Pla de Desenvolupament Comunitari del Remei demanant que s’asseguri una data d’inici i ràpidament s’informi a les entitats que s’han mostrat preocupades pel tema. El més destacable de tot és el prec de la CUP per tal de desestimar el Projecte de la Pota Sud donat que és innecessària i devastadora, sobretot després que imminentment es prohibeixi la circulació de vehicles pesants pel nucli urbà. Tot i que cal estendre el debat crític a Vic, els nostres arguments van ser que vista l’oposició dels veïns de la Serra de Sanferm al projecte i que els arguments que s’han donat són insuficients per a justificar-lo, el més lògic seria que l’Equip de Govern escolti als vigatans i vigatanes afectats i restin atèn a la defensa del territori i per tant, desestimi en breu el Projecte de la Pota Sud de Vic.