Notícies de Vic

La CUP de Vic hem presentat al·legacions a l'aprovació inicial de l'atorgament de la llicència d'ús comú especial, sol·licitada per Mercadona SA, per construir un aparcament al terreny del carrer de Santa Coloma de Farners, 4-6 del polígon del Sot dels Pradals de Vic, que a la pràctica seria una ampliació del seu propi aparcament en terrenys de l'Ajuntament de Vic.

El Ple ordinari de l’Ajuntament de Vic, del darrer dilluns 15 de gener, només contenia 3 punts amb contingut a l’ordre del dia a iniciativa de l’equip de govern; un dels quals, el Conveni de col·laboració d’encàrrec de gestió pels anys 2024-2027 entre l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i l’Ajuntament de Vic relatiu a l’Oficina Local d’Habitatge, es va acabar retirant per les males condicions que oferia per a la ciutat.

El gruix del Ple, doncs, va ser el debat i votació de les diverses mocions presentades per l’oposició i entitats diverses:

Concentració a la plaça Major de Vic davant de l'atac terrestre i l'apagada de comunicacions a Gaza, el darrer diumenge 29 d'octubre

Al ple ordinari del mes de novembre de l'Ajuntament de Vic, que se celebrarà el dilluns 6 de novembre a partir de les 6 de la tarda, la CUP Vic hi presenta dues mocions:

El servei de bus urbà de Vic, operat per Sagalés, fa anys que té un servei molt millorable, en bona part a causa del fet que, des del 2008, la titularitat del servei sigui de la Generalitat de Catalunya i no en mans del propi Ajuntament i de la desídia que totes les parts implicades han tingut per millorar el servei substancialment.

Aquest mes s'han aprovat els sous de l'alcalde i dels regidors i regidores de l'Ajuntament de Vic, que l'equip de govern de Junts i PDeCat ha apujat un global del 34,35%, amb el suport del PSC. La CUP Vic hi vam votar en contra, igual que ho vam fer amb els sous també desorbitats del Consell Comarcal d'Osona.

L'alcalde Albert Castells cobrarà el màxim legal en una ciutat com Vic: 63.888,61€. Molt lluny de renda mitjana per habitant a la ciutat, de 13.299€.

4 de juliol: "Impulso Ciudadano", entitat vinculada a Ciudadanos, denuncia davant de la Junta Electoral de Zona de Vic (JEZ), el mural antirrepressiu que fa anys que es pot veure a la base de l'antiga passera de ferro del Sucre. La JEZ li dona la raó i obliga l'Ajuntament de Vic a tapar-lo o esborrar-lo.

L'equip de govern sortint de l'Ajuntament de Vic, en l'última Junta de Govern Local, el darrer 12 de juny, va aprovar definitivament el projecte executiu per a la construcció d'un aparcament soterrani al parc de M. Àngels Anglada, vinculat a les noves instal·lacions de la Clínica Bayés al Seminari Vell.

La darrera setmana la CUP Vic ha presentat al·legacions a tres plans i projectes que l'Ajuntament de Vic va aprovar inicialment al ple del 17 d'abril (actualment en exposició pública), amb l'objectiu que les diverses mancances detectades que les regidores de Capgirem Vic-CUP van exposar al Ple en qüestió puguin resoldre's de cara a les respectives aprovacions definitives.

El darrer dissabte, 20 de maig, la CUP Vic va organitzar una ruta per diversos indrets de la ciutat on es van assenyalar alguns dèficits representatius de l'urbanisme i l'organització de la mobilitat a Vic, on encara hi predomina el vehicle privat. Per la CUP Vic, cal aplicar un urbanisme feminista a les diverses polítiques per aconseguir una ciutat més habitable, on a banda de tenir en compte els usos productius de l'espai públic i de la mobilitat també s'hi tinguin en compte altres esferes com la dels treballs reproductius i de cures.

La primera en intervenir ha estat Carla Dinàres, cap de llista de la CUP VIC. En una breu intervenció introductòria, ha explicat que la CUP sempre ha defensat un model de seguretat diferent del que s’està aplicant i que des de l’Esquerra Independentista també hi ha propostes en aquest tema, sobretot en la línia d’entendre la seguretat com poder viure dignament i tenir comunitats veïnals fortes.

Pàgines