Un Ple que va durar 3 HORES

El Ple del mes de maig va durar 3 hores, una hora menys de la mitjana a que estem acostumats. La dinàmica però, va ser la mateixa de sempre. La CUP com sempre, traçant l’alternativa al govern municipal, un govern que s’oposa a qualsevol canvi, sobretot si el proposa la CUP, encara que s’estigui proposant retornar la gestió dels serveis municipals a qui li pertanyen que és la població. La resta de l’oposició d’espectadors, qui dia passa any empeny, això si, qualsevol proposta de la CUP és mirada amb deteniment no fos cas que s’hagin deixat una coma. I el feixisme…, el feixisme entre picabaralles internes de pati de col·legi, anant-se a queixar a la “senyo” (l’alcalde), cada cop més desemmascarat i cada cop més ridícul, cal destacar que és el primer ple de la legislatura en que no presenten cap moció al ple, símptomes, de moment només són símptomes.

Comencem el ple renunciant com a Ajuntament de Vic formar part del Consorci Transversal - Xarxa d’Activitats Culturals. Hi votem a favor però puntualitzem que per nosaltres és un clar exemple de la política cultural megalòmana portada a terme a la nostra ciutat els últims anys, i demanem que els diners de la quota que ens estalviarem siguin reinvertits en els col·lectius que facin cultura popular de la ciutat, que en són molts i gràcies a ells es manté viva la flama.

Votem en contra de cedir gratuïtament per vint anys dos espais de l'edifici municipal La Farinera a la Fundació Universitària Balmes, una fundació privada. A la nostra ciutat hi tenim una universitat que hi dona molta vida, però que no podem oblidar que és concertada, que no és pas barat d'estudiar-hi i que l'accés no està a l'abast de totes les famílies vigatanes. No oblidem que al ser concertada, cert capital privat en treu benefici el cas és que només la tractem com a privada quan es tracta de repartir beneficis, a l’hora d’invertir-hi recursos l’Ajuntament de Vic sempre cedeix, gratuïtament i a canvi de res com si aquesta fos totalment pública. A més cal tenir en compte que en aquest espai municipal cedit gratuïtament, l’Ajuntament de Vic fa dos mesos va aprovar un projecte de millora de 400.000 euros. La cirereta del pastís la va acabar posant l’alcalde, assegurant-nos que no era veritat que la FUB fos privada sinó que era pública, una gran mentida dita enmig d’un ple creant confusió només perquè li venia bé per defensar la seva posició. Aquest enllaç ho evidencia: (http://www.uvic.cat/sites/default/files/Estatuts-FUB.pdf).

Als punt de l'ordre del dia, votem també en contra de les prestacions a fer a l’empresa pública SermuVic per les tasques que porta a terme, dons no és més que una privatització encoberta que sols porta a un aprimament de l’àrea de serveis. L’empresa SermuVic es va crear solament per poder treballar amb altres empreses privades la gestió de serveis públics, o sigui, es va crear sols per privatitzar. En la modificació de crèdit posterior es va votar també en contra, ja que es feia pel mateix motiu.

Seguidament, també vot en contra de la variació de volums a Proquimia 2, ja que enteníem que el que es proposava era donar permís a una empresa química per ampliar les instal·lacions, quan el que s’hauria de fer és traslladar-la a un espai sense habitatges al voltant com passa ara.

Arribats al torn de les mocions, totes les vam votar a favor. Aprovada per unanimitat una de commemoració del centenari de la mancomunitat de Catalunya, nosaltres hi vam votar a favor per posar en valor la tímida tasca d'intentar dotar d'organismes propis Catalunya. Tot i així vam puntualitzar que no era el model de l’època en que nosaltres ens emmirallem, ja que representava la Catalunya burgesa de la Lliga Regionalista, i no el potent teixit obrer i camperol que lluitava pels mateixos ideals que avui les classes populars d’aquest país encara lluitem. Per nosaltres, referents com Salvador Seguí, Victor Foch o Ferrer i Guàrdia sí que ens representen i les seves paraules avui són més vives i vàlides que mai.

Tanmateix, una altre moció que és va aprovar per unanimitat va ser la presentada per Solidaritat de rebuig al Pla Hidrològic de l’Ebre. Des de la CUP vam manifestar suport incondicional a la lluita de la Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE), ara bé, per part de Solidaritat no s’hi val de votar en contra de mocions de la CUP dient que no són de la ciutat de Vic i al següent ple presentar aquesta. Tot el suport a la gent de l’Ebre que lluita i contents que l’Ajuntament de Vic hagi estat solidari amb aquesta lluita, però gent de Solidaritat, això no s’hi val.

Finalment la nostra moció, una proposta per la sobirania econòmica, per l’estudi de la gestió municipal dels serveis públics externalitzats de l’Ajuntament de Vic va ser rebutjada. El debat que es va generar arran de la moció va deixar ben retratat l'equip de govern, ja que va posar de manifest el model de gestió que aquests el seu dia van escollir per la ciutat: prestació de serveis a partir de fundacions privades, empreses mixtes i organismes autònoms. El contingut de la moció demanava que no és prorroguessin automàticament els contractes de serveis externalitzats, realitzar un estudi un any abans del final de contracte de cadascun dels serveis que presta l'Ajuntament per estudiar la possibilitat de remunicipalitzar-ne la gestió i promure els estudis jurídics per deixar sense efectes concessions signades en períodes no democràtics. La moció va ser rebutjada amb un trist paper de l'equip de govern. CiU va dir que la moció era massa ideològica, és clar, com si tendir a externalitzar serveis i crear empreses mixtes no fos una opció ideològica. ERC va dir que promouria el debat quedant reflectida la seva manca de definició i assumpció de responsabilitat en aquest tema. Un cop més vam poder veure com no s'aprovava una moció de la CUP que realment posava damunt la taula una alternativa, un canvi de model de gestió municipal per tal de fer-la més pública, més transparent i més beneficiosa per l'Ajuntament i els vigatans i vigatanes.

Per la CUP independència és no dependre, no delegar i per això proposem no delegar a privats sinó governar-nos els nostres serveis.