Reflexions de la CUP de Vic davant de la signatura del Compromís de Vic

Aquest dimarts, 9 de març de 2013, després de mesos de negociació, set forces polítiques vigatanes, entre elles la Candidatura d'Unitat Popular, van signar el Compromís de Vic.

Des de la CUP de Vic volem fer públiques les següents reflexions i consideracions respecte a aquest acord:

La CUP i l'Esquerra Independentista lluiten des de fa més de 40 anys per assolir el reconeixement dels Països Catalans com a nació i el seu dret a la independència i a la construcció d'una societat lliure i plenament sobirana.

Des de la CUP exigim que es dugui a terme la consulta anunciada per les forces polítiques majoritàries al Parlament de Catalunya com a resultat de les passades eleccions, entenent que si no es fa serà el frau més gran de la història recent del nostre poble.

Entenem que la realitat complexa de la nostra ciutat i comarca ha permès un compromís, per part de diferents partits, per la construcció nacional dels Països Catalans i per la independència, passant per l'exigència d'un referèndum a la CAC i el treball d'inclusió dels diferents territoris que conformen la nostra nació. Però volem recalcar que aquests acords de mínims han d’esdevenir la línia vermella infranquejable. Qualsevol rebaixa política faria perillar el Compromís de Vic, ja que l'exigència del poble de recuperar el seu dret a decidir no tolerarà ni “marxes enrere”, ni renúncies territorials, ni nous pactes amb l'Estat espanyol. El poble català ha de decidir el seu futur lliurement després de més de 350 anys de submissió.

En conseqüència, exigim responsabilitat política i valentia per fer passos en la construcció nacional, i fermesa i contundència a l'hora de visualitzar el trencament del marc autonòmic i regionalista que ha esquarterat la nostra nació entre els estats d'Espanya i de França.

El poble català no entendrà cap renúncia en les seves aspiracions nacionals, i no serà l'Esquerra Independentista qui rebaixi aquestes aspiracions per acontentar els interessos de classe o les covardies d'alguns.

Entenem que qualsevol intent de transportar aquest Compromís de Vic a altres municipis, comarques i, sobretot, nacionalment, no tindrà sentit si no parteix del reconeixement de la nació completa, els Països Catalans, i del dret a decidir de tots els seus habitants. D'altra banda, la política social dels partits polítics actualment al poder de la Generalitat, fa difícil l'entesa més enllà de l'àmbit del Compromís de Vic.

Per tant que no busquin la CUP a les rebaixes de la Moncloa, que no busquin la CUP en les justificacions de les retallades a la sanitat o a l'escola, que no ens busquin a les retallades territorials o negociant als despatxos de les empreses multinacionals, que no ens busquin dins de la UE capitalista perquè estarem al costat del poble allà on toqui, sense renunciar a cap dels nostres drets i construint el futur lliure que hem decidit construir.

Per tant, entenem que el Compromís de Vic ha de ser utilitzat com a eina de trencament del marc autonòmic, marc que ha marcat la realitat de l'anomenat independentisme transversal el darrer any i les darreres dècades, molt lligat a la institució i al poder econòmic i poc al carrer i a les xarxes socials i culturals. Aquest compromís amb la nació completa i el seu dret a decidir ha d'ajudar a modificar el plantejament nacional. Cal trobar la solució definitiva per tota la nació.

Només hi ha un conflicte: un sol poble fent front a la dominació de dos estats. És d'extrema necessitat el reconeixement de la nostra nació per a la nostra supervivència com a poble. Només aixi aconseguirem la plena independència, i acabarem amb l'opressió nacional que fa més de 350 anys que ens dessagna.

Entenem aquest compromís com a eina de pressió als polítics parlamentaris en un moment en què es replantegen el diàleg amb l'estat. Tota rebaixa del contingut polític, o tota exportació indeguda i descafeïnada del Compromís de Vic provocarà la mobilització al carrer, enfront la renúncia.

Volem decidir, Independència Països Catalans.

Ni un pas enrere!