Ple del 6 de maig: L’equip de govern no dóna suport a la solidaritat amb Palestina i diu que a Vic no hi ha problemes d’habitatge

El ple del mes de maig de l’Ajuntament de Vic va durar fins a 5 hores, un fet que des de la CUP entenem com a normal ja que el ple com a màxim òrgan decisori de l’Ajuntament, no es pot posar limitacions temporals en la seva tasca deliberativa per molt que alguns regidors es queixin de que se’ls fa llarg.

Dels punts d’acord i dictàmens, la CUP vam donar suport a la modificació del catàleg de llocs de treball per regularitzar la situació dels treballadors, però vam demanar que aquesta regularització sigui retroactiva i els treballadors puguin cobrar els diners que han deixat de cobrar per aquesta situació. Ens vam abstenir a la modificació de crèdit per considerar que estava feta sobre un pressupost aprovat il·legítimament amb la racista i espanyolista PC. També ens vam abstenir en l’aprovació del pla d’inversions pels següents tres anys, entenent que des de l’equip de govern no s’havia donat prou temps a l’oposició per negociar-lo i modificar-ne les partides que no vèiem clares com la instal·lació de gespa artificial i enllumenat als camps de l'ora Vic i un del la zona esportiva gestionat per la UE Vic. I vam votar en contra de l’aprovació definitiva del reglament del Consell de la Pagesia, ja que es van desestimar les nostres al·legacions, en les què demanàvem que l’elecció dels seus membres fos més representativa del sector i impliqués entitats de defensa del medi ambient; volem denunciar que aquest consell, que hauria pogut ser una bona eina, serà un òrgan completament opac, ja que l’elecció dels seus membres serà a dit i sospitem que en la seva majoria seran grans propietaris agrícoles, un exemple més de la política caciquil que fa el nostre alcalde.

En l’apartat de mocions, la CUP subscrivíem les dues de l'ami que es van aprovar, una per iniciar la sobirania fiscal a l’Ajuntament i l’altra per demanar la supressió de la delegació i subdelegacions del govern espanyol a Catalunya, entenent que són unes institucions que representen la colonització espanyola sobre la nostre nació, que són antidemocràtiques perquè els seus representants són escollits a dit des del govern central i històricament han tingut la funció de controlar i reprimir el poble català, a més que actualment representen una despesa molt elevada que paguem entre tots i totes. En la moció presentada conjuntament entre CiU i la racista i espanyolista PC, vam denunciar una vegada més la connivència amb el feixisme.

La CUP presentàvem una moció de suport a la campanya de Boicot, Desinversions i Sancions a l’estat d’Israel, aquesta moció es presentarà arreu del territori català durant el mes de maig coincidint amb la celebració dels 65 anys de la Nakba (15 de maig) des de diferents CUP amb representació a ajuntaments. A Vic, la moció va ser tombada amb els vots a favor de CUP (2) ICV (1) i SI (1), l’abstenció de PSC (2) , ERC (2) i part de PC (3) i els vots en contra de CiU (8) i PC (2). L’argumentació per part dels grups que no hi van donar suport va ser molt fluixa, defugint el debat en tot moment i emparant-se a que aquestes coses no es podien debatre a Vic, obviant que estàvem parlant d’una campanya de solidaritat internacional i des de la que l’Ajuntament podia col·laborar activament exercint el boicot.

La moció d’ERC per uns mitjans de comunicació públics catalans i de qualitat va acabar essent retirada per a poder consensuar un text conjunt de tots els grups municipals. Finalment la moció d'ica-EUiA per un fons social d’habitatge i lloguer forçós, va ser rebutjada gràcies al vot de qualitat de l’alcalde després d’un empat en la votació. Hi va haver una intervenció molt desafortunada del regidor d’urbanisme Josep Afús, donant a entendre que la moció no era pertinent perquè a Vic no hi ha problemes d’habitatge, un nou exemple del gran distanciament de la classe política vigatana vers els veïns i veïnes de Vic.

En l’apartat de preguntes vam demanar a l’equip de govern que expliqués públicament si realment existia la famosa comissió de nomenclàtor, que van posar com a excusa per no votar a favor de posar nom a un parc de la ciutat a Guillem Agulló. La comissió no existeix, i van intentar no donar-nos la raó però les seves argumentacions no van ser gens convincents ja que tot es basava en acords de paraula i procediments que no estan establerts en cap reglament.