Ple de novembre: Per tornar la democràcia al carrer i contra la precarietat laboral a la càrnia.

Per aquest proper Ple del mes de novembre, la CUP de Vic presentem dues mocions per a la seva aprovació en la reunió plenària i la seva posterior execució.

La primera moció fa referència a la precarietat laboral a la que es veuen sotmesos molts ciutadans de Vic, empleats a la industria càrnia. Els abusos a que son sotmesos per part de les grans empreses que dominen el sector son coneguts. Pitjors condicions laborals, salaris més baixos i contractes més precaris. Fa temps que es troben en aquesta situació però ara els treballadors de l'escorxador ESFOSA, de Vic, han decidit donar a conèixer el seu malestar, tot i les pressions a les que han estat sotmesos per part de l'empresa. Des de la CUP de Vic volem que el consistori prengui partit en aquesta reivindicació laboral i doni suport als treballadors afectats.

L'altre moció que presentem com a grup municipal és la creació de l'AMO, l'Assemblea Municipal Oberta. Una eina bàsica perquè la ciutadania es senti partícip de la vida pública de la ciutat es la participació en les decisions que li afecten directament. Proposem la creació d'una Assemblea Municipal, oberta a tothom, perquè pugui presentar propostes sobre diferents temes d'abast municipal i d'interès general i decidir sobre les propostes presentades, sigui per persones o entitats. Aquestes propostes, un cop debatudes i aprovades, es traslladaran a la Comissió Informativa pel seu debat i per elevar al Ple aquells acords que es creguin convenients.

Com a CUP, creiem que una ciutat viva és una ciutat on els seus ciutadans participen de les decisions i donen resposta als problemes que els hi afecten com a ciutadans. Però per això hem de dotar-la d'eines per fer sentir la seva veu, i aquesta Assemblea pretén ser una eina que faci de Vic una ciutat molt més participativa, oberta i transparent.

Enllaç amb moció AMO aquí

Enllaç amb moció Esfosa aquí