L’alcalde de Vic nega el dret a la participació ciutadana i considera que només ell fa “independentisme de veritat”

Aquest dilluns al migdia s’ha reunit la junta de portaveus prèvia al ple de l’Ajuntament de Vic que s’ha celebrar el proper dia 5 de març.

De cara a aquest ple, la CUP ha presentat una moció que insta l’equip de govern de l’Ajuntament a posar en pràctica l’insubmisió fiscal; en aquesta proposta es reclama a l’Agència Tributària Catalana que estableixi els mecanismes necessaris perquè els ciutadans i les empreses catalanes puguin efectuar els pagaments dels imports corresponents als impostos a l’esmentat ens en lloc de fer-ho a l’agència equivalent espanyola com s’està fent fins ara. Si es dugués a terme massivament aquesta iniciativa el control dels diners dels impostos recauria en la Generalitat, de manera que seria el govern català qui gestionaria els nostres impostos i decidiria si n’envia o no una part a l’estat espanyol i en cas afirmatiu quina seria aquesta part.

La presentació d’aquestes propostes no ha agradat gens a l’alcalde de Vic, que considera que l’única manera correcta de fer independentisme és la que practica ell, mentre que les propostes dels altres partits només són una forma de posar pals a les rodes a la seva acció suposadament independentista. A l’hora de fer aquestes consideracions, el batlle ha obviat que la moció que presentava la CUP era la mateixa que a Berga es va consensuar amb l’alcalde de CiU a la capital del Berguedà. Així mateix, Vila d’Abadal ha volgut alliçonar la portaveu de la CUP, Georgina Rieradevall, sobre quines propostes ha de portar al ple i quines no, oblidant que és cada grup municipal qui decideix les mocions que porta al ple per ser debatudes i votades.

Una altra moció que es presentarà al ple de març és la que els sindicats UGT i CCOO van entrar al registre de l’Ajuntament el passat 16 de febrer. La CUP, en consonància amb les seves propostes de participació ciutadana, ha demanat que siguin els mateixos sindicats els que facin la defensa de la moció al ple, cosa a la qual l’alcalde s’ha negat rotundament, malgrat que el Reglament Orgànic de Funcionament vigent, a l’article 231, ho permet i així es fa en moltes poblacions catalanes.

En aquesta junta s’ha tornat a fer evident que l’equip de govern no està disposat a acceptar cap altra forma de participació ciutadana que no sigui el vot cada quatre anys i la inclusió d’algunes entitats en uns consells municipals consultius les propostes dels quals només són tingudes en compte quan satisfan l’equip de govern.

La CUP vol manifestar que malgrat les traves permanents de l’alcalde i el seu equip de govern, continuarà reivindicant el dret dels ciutadans i de les entitats de la ciutat a participar activament al ple i a tots els òrgans decisoris de l’Ajuntament i seguirà reclamant la redacció d’un Reglament Orgànic Municipal (ROM) que reconegui el dret democràtic a la participació de la ciutadania en tots els àmbits de la política municipal. Així mateix, la CUP reitera que posa els seus regidors a disposició dels ciutadans per tal de fer arribar al ple les seves preguntes i propostes, ja sigui a nivell particular com col·lectiu.

Candidatura d’Unitat Popular (CUP-Vic)

Vic, 27 de febrer de 2012