La CUP presenta més de 180 instàncies populars per reclamar transparència en les despeses de l'Ajuntament

Aquest migdia els dos regidors de la CUP de Vic, Georgina Rieradevall i Nil Piugivila han lliurat al registre de l'Ajuntament 182 instàncies de vigatans i vigatanes en què es demana a l'alcalde de la ciutat que publiqui al web de l'Ajuntament en un lloc destacat les dades referents als sous, dietes i despeses de desplaçaments, telefonia i representació dels regidors de l'equip de govern i dels càrrecs de confiança, les indemnitzacions per assistències al plens i comissions dels regidors sense dedicació específica i les despeses assignades a l'apartat de despeses a lliure disposició del departament d'alcaldia.

La campanya de recollida d'instàncies s'ha dut a terme durant el més d'octubre després que al ple del passat 1 d'octubre, l'equip de govern format per CiU i ERC tombés, gràcies a l'abstenció del PSC, la moció que va presentar la CUP en què es sol·licitaven aquestes dades.

Georgina Rieradevall ha destacat que la transparència ha de ser un dels elements claus d'un sistema que es vulgui reclamar democràtic, ja que sense la possibilitat de fiscalització per part del poble, els drets democràtics dels ciutadans queden limitats. Així mateix, també ha explicat que des d'alcaldia ja s'ha mogut fitxa en aquest sentit, i ha enviat una consulta a l'autoritat Catalana de Protecció de Dades per saber quines de les dades reclamades podrien incomplir el dret a la privacitat.

Nil Piuigivila ha explicat que la campanya s'ha dut a terme als diferents mercats de la ciutat, i ha remarcat la necessitat d'ampliar la participació de totes les persones en la política; en aquest sentit, ha fet esment que encara en l'actualitat, s'han trobat persones que estaven d'acord en les peticions de la CUP, però que no han volgut signar la instància, ja que en alguns àmbits, el poder encara genera por i desconfiança. D'altra banda, ha reclamat una participació activa de la població en els afers públics i ha remarcat que sense informació, la capacitat de participació ciutadana està limitada.

Ara, l'Alcalde té un màxim de 3 mesos per dur a terme les peticions que se li feien a les instàncies o bé per respondre-les justificant les raons per no fer-ho.