La CUP fa el lliurament de 1.500€ del concurs Millorem Vic a l’Associació Tapís pel seu projecte Parelles per a la inserció

Aquest migdia la CUP ha fet públic el veredicte del jurat del concurs de projectes Millorem Vic.

El projecte guanyador ha estat Parelles per a la inserció, presentat per l’Associació Tapís i que compta amb la col·laboració de la Universitat de Vic.

Millorem Vic és un certamen organitzat per la CUP amb l’objectiu de destinar una part dels sous dels regidors de la formació a un projecte social que tingui per temàtica la cohesió social. En el cas d’aquest any, l’objectiu dels projectes a concurs havia de ser la lluita contra l’exclusió social i l’import del premi era de 1.500 €.

El jurat ha estat format pel advocats Ramon Furriols i Toni Iborra, la filòloga Llúcia Barbà, el membre de la junta directiva de Càritas Arxiprestal, Manel Clapera, el president de l’Associació Casal Claret, Joan Soler i els dos regidors de la CUP, Georgina Rieradevall i Nil Puigivila.

A la lectura del veredicte hi han estat presents 4 dels membres del jurat, que han fet una valoració del concurs i han assenyalat la dificultat d’escollir entre els dos projectes que s’havien presentat, ja que tots dos tenien una gran utilitat a l’hora de lluitar contra l’exclusió social.

Georgina Rieradevall ha destacat que diverses entitats de la ciutat s’havien interessat en el certamen, però que una bona part esperaran al concurs de l’any vinent, ja que no han tingut temps de preparar els seus projectes, mentre que els dos que han entrat a concurs ja estan en funcionament.

Tant Joan Soler com Ramon Furriols han volgut elogiar els dos projectes i han fet esment de la necessitat que hi ha en l’actualitat de dur a terme accions per crear xarxes de solidaritat i ajuda mútua, per tal d’evitar l’exclusió social d’una part important de la població que es troba en situacions d’extrema necessitat.

El premi l’ha recollit Josep Freixa, de l’Associació Tapís. Freixa ha explicat que Parelles per a la inserció és un projecte que, partint de la idea de les parelles lingüístiques, vol crear una xarxa de voluntariat per fer un acompanyament a persones que s’han quedat sense feina i sense possibilitats de trobar-ne en els seu sector i que necessiten dur a terme un procés formatiu i de recerca de feina. El voluntariat no es limita a una ajuda en la recerca de feina, sinó que també inclou aspectes emocionals i motivacionals. El projecte, segons Tapís, ajuda a millorar la ciutat perquè suposa un incentiu a la formació per a persones amb dificultats d’accés al món laboral, millora les relacions interpersonals, la convivència i la cohesió social, promou la participació en projectes col·lectius i enforteix el lligam entre el treball de les entitats socials i el teixit empresarial de la comarca d’Osona.

Fitxa del projecte Parelles per a la inserció

Fitxa del projecte AQUI SPOT