La CUP es desvincula de tota relació amb la nova marca Vic

Després de diversa informació apareguda a mitjans digitals i xarxes socials en que es diu que la nova Marca Vic té el suport de totes les forces polítiques del consistori, ens veiem obligats a aclarir el nostre posicionament. El prop passat ple de Març un dels portaveus del grup municipal ja va donar arguments evidenciant que la CUP VIC es desmarcava de la nova Marca Vic. Tanmateix, ens mostrem sorpresos que es doni per fet el suport unànime donat que al plenari de Març no es va produir cap votació per mesurar el consens de les forçes polítiques. Amb tot, constatem la nostra posició contrària a la nova Marca Vic i anunciem que cap dels 2 regidors assistirà a l’acte de presentació que es celebrarà a l’Àtlàntida. Des de la CUP Vic ens desvinculem de tota relació amb la nova Marca Vic, ja que pensem que com vam dir al ple: “S’aguantarà sobre la imatge però no la trobarem a la realitat.”

La nova Marca Vic és un constructe que arrelarà un model econòmic que no és el nostre. Entenen que la nova marca apareix per superar un moment de crisi però que tindrà el mateix pecat que les anteriors, manca de connexió entre qui la promou i qui s’hi ha de sentir representat. És diu que l’objectiu és dotar la nostra ciutat d’una marca perdurable, sòlida i que li faci incrementar la seva competitivitat. Nosaltres no ho creiem així, si no que som del parer que l’objectiu prioritari per l’Ajuntament ha de ser destinar recursos humans i econòmics per fer una ciutat més amable, més habitable pels seus veïns i veïnes i quan haguem aconseguit això llavors podrem vendre’ns i fer bona la marca Vic. Manifestem la nostra disconformitat a que sense haver manifestat el sentit del vot, se’ns inclogui dins aquesta expropiació de la subjectivitat social, és a dir, d’una única identitat de la ciutat, ja que pensem que aquesta és múltiple i diversa i amb la nova marca s’empobriran els relats alternatius per imposar-ne un de majoritari, encara que aquest cop no sigui tant partidista.

Finalment, anunciem que la nostra Marca Vic, serà el programa polític de Capgirem Vic que defensa el Vic que coopera i no competeix, el Vic que posa al centre de l’economia les persones, el Vic de l’associacionisme, el Vic dels barris, el Vic de les classes populars i per tant, la nostra marca és i serà la de la lluita pel canviar el model de ciutat.