Actes celebrats a Vic per la CUP en motiu del dia internacional per la despenalització de l'avortament

Aquest divendres i dissabte s'han realitzat a Vic diverses activitats per reivindicar el dret de les dones a decidir lliurement sobre el seu propi cos, així com la celebració del dia internacional per la despenalització de l'avortament.

El passat divendres, a dos quarts de vuit del vespre, es concentraven davant de l'Ajuntament de Vic una cinquantena de persones per donar suport a l'acció que van portar a terme els dos regidors de la Cup, juntament amb el regidor d'ICV de penjar una pancarta al balcó del consistori on la ciutat es posicionava a favor de la despenalització de l'avortament. L'acte es va finalitzat entre aplaudiments de les persones concentrades.

Dissabte durant tot el dia es va estar pintant un mural al parc Can Forcades, al carrer Bisbe Morgades de Vic, on van col·laborar diversos militants de la CUP i l'organització de joves Arran, amb la curiositat i suport del veïnat, que s'aturava per veure com s'anava materialitzant el dibuix i el missatge.

Com diu el missatge pintat a la paret, “Si no podem decidir, no podem ser lliures”. Com a poble conscienciat, com a dones, com a militants i com a persones, volem viure lliures i volem poder decidir sobre el nostre cos i la nostra sexualitat.

Ja no ens alimenten molles, ni ens valen antigues receptes, cal transformar la societat d'arrel. I la independència total és un oportunitat per fer-ho. Volem uns Països Catalans feministes on es garanteixi el dret al propi cos i l'avortament lliure i gratuït, on es respectin totes les sexualitats i on la vida sigui el centre de la nostra societat, i no els interessos especulatius i mercantils. Volem la independència per canviar-ho tot, i aquesta serà feminista o no serà.

Si no podem decidir, no podem ser lliures!. Avortament lliure i gratuït!